#

یا وهاب

وبلاگ ها

توضیحی کلی در مورد تمامی محصولات تولیدی مجموع افراز پلیمر
img

میکروسوئِچ لای درب پراید

March 20Comment

میکروسوئیچ‌های لای درب پراید افراز پلیمر ( کلید لای درب پراید افراز پلیمر)در اکثر خودروها ولتاژ منفی چراغ سقفی را قطع و وصل و همچنین چراغ باز بودن درب در صفحه آمپر را روشن می کنند. در خودروی پراید از سیم خروجی سوئیچ‌های لای درب یک انشعاب به واحد کنترل قفل مرکزی می رود تا برای نصب دزدگیر آماده باشد و یا در برخی خودروها مثل سمند سوئیچ لای درب ( کلید لای درب پراید )با واحد سخنگو در ارتباط است و اگر سخنگو سیگنال باز بودن در و سیگنال سنسور سرعت خودرو را همزمان باهم دریافت کند هشدار (درب خودرو باز است) می دهد. از علائم خرابی این سوئیچ ( کلید لای درب پراید افراز پلیمر )میتوان به روشن نشدن چراغ سقف هنگام باز و بسته شدن درب، روشن نشدن چراغ اخطار روی پنل کیلومتر شماردر صورت باز بودن درب و یا روشن و خاموش شدن بی دلیل چراغ سقف یا چراغ اخطار اشاره کرد. علل خرابی آن( کلید لای درب پراید افراز )میتواند اتصالی و وجود پوسیدگی باشد که مانع از عملکرد صحیح این قطعه می‌شود. سوئیچ لای درب افراز پلیمر با کیفیت مطلوب و بسته بندی مناسب در بازار عرضه می‌گردد. شرکت افراز پلیمر که خود شامل چندین برند بوده، این گروه با تمام توان خود و بر اساس اهداف اولیه و سیاست اجرائی گروه در جهت ارائه قطعات یدکی با کیفیت در بازار و جلب رضایت مصرف کننده نهائی با شعار "تا آخر ایستاده ایم"، ارائه خدمات می‌نماید. سوئیچ‌های ( کلید لای درب پراید افراز پلیمر)تولیدی این شرکت دارای مقاومت و دوام بالا می‌باشند. در صورت خرابی قطعه باید هرچه سریع تر نسبت به تعویض آن اقدام گردد و باید این کار توسط تعمیرکار صورت پذیرد.

img

میکروسوئِچ لای درب تیبا و ریو

March 20Comment

میکروسوئیچ‌های لای درب تیبا افراز پلیمر ( کلید لای درب تیبا افراز پلیمر)در اکثر خودروها ولتاژ منفی چراغ سقفی را قطع و وصل و همچنین چراغ باز بودن درب در صفحه آمپر را روشن می کنند. در خودروی پراید از سیم خروجی سوئیچ‌های لای درب یک انشعاب به واحد کنترل قفل مرکزی می رود تا برای نصب دزدگیر آماده باشد و یا در برخی خودروها مثل سمند سوئیچ لای درب ( کلید لای درب تیبا )با واحد سخنگو در ارتباط است و اگر سخنگو سیگنال باز بودن در و سیگنال سنسور سرعت خودرو را همزمان باهم دریافت کند هشدار (درب خودرو باز است) می دهد. از علائم خرابی این سوئیچ ( کلید لای درب تیبا افراز پلیمر )میتوان به روشن نشدن چراغ سقف هنگام باز و بسته شدن درب، روشن نشدن چراغ اخطار روی پنل کیلومتر شماردر صورت باز بودن درب و یا روشن و خاموش شدن بی دلیل چراغ سقف یا چراغ اخطار اشاره کرد. علل خرابی آن( کلید لای درب تیبا افراز )میتواند اتصالی و وجود پوسیدگی باشد که مانع از عملکرد صحیح این قطعه می‌شود. سوئیچ لای درب افراز پلیمر با کیفیت مطلوب و بسته بندی مناسب در بازار عرضه می‌گردد. شرکت افراز پلیمر که خود شامل چندین برند بوده، این گروه با تمام توان خود و بر اساس اهداف اولیه و سیاست اجرائی گروه در جهت ارائه قطعات یدکی با کیفیت در بازار و جلب رضایت مصرف کننده نهائی با شعار "تا آخر ایستاده ایم"، ارائه خدمات می‌نماید. سوئیچ‌های ( کلید لای درب تیبا افراز پلیمر)تولیدی این شرکت دارای مقاومت و دوام بالا می‌باشند. در صورت خرابی قطعه باید هرچه سریع تر نسبت به تعویض آن اقدام گردد و باید این کار توسط تعمیرکار صورت پذیرد.

img

میکروسوئِچ لای درب سمند

March 20Comment

میکرو سوئیچ‌های لای درب سمند افراز پلیمر ( کلید لای درب سمند افراز پلیمر)در اکثر خودروها ولتاژ منفی چراغ سقفی را قطع و وصل و همچنین چراغ باز بودن درب در صفحه آمپر را روشن می کنند. در خودروی پراید از سیم خروجی سوئیچ‌های لای درب یک انشعاب به واحد کنترل قفل مرکزی می رود تا برای نصب دزدگیر آماده باشد و یا در برخی خودروها مثل سمند سوئیچ لای درب ( کلید لای درب سمند )با واحد سخنگو در ارتباط است و اگر سخنگو سیگنال باز بودن در و سیگنال سنسور سرعت خودرو را همزمان باهم دریافت کند هشدار (درب خودرو باز است) می دهد. از علائم خرابی این سوئیچ ( کلید لای درب سمند افراز پلیمر )میتوان به روشن نشدن چراغ سقف هنگام باز و بسته شدن درب، روشن نشدن چراغ اخطار روی پنل کیلومتر شماردر صورت باز بودن درب و یا روشن و خاموش شدن بی دلیل چراغ سقف یا چراغ اخطار اشاره کرد. علل خرابی آن( کلید لای درب سمند افراز )میتواند اتصالی و وجود پوسیدگی باشد که مانع از عملکرد صحیح این قطعه می‌شود. سوئیچ لای درب افراز پلیمر با کیفیت مطلوب و بسته بندی مناسب در بازار عرضه می‌گردد. شرکت افراز پلیمر که خود شامل چندین برند بوده، این گروه با تمام توان خود و بر اساس اهداف اولیه و سیاست اجرائی گروه در جهت ارائه قطعات یدکی با کیفیت در بازار و جلب رضایت مصرف کننده نهائی با شعار "تا آخر ایستاده ایم"، ارائه خدمات می‌نماید. سوئیچ‌های ( کلید لای درب سمند افراز پلیمر)تولیدی این شرکت دارای مقاومت و دوام بالا می‌باشند. در صورت خرابی قطعه باید هرچه سریع تر نسبت به تعویض آن اقدام گردد و باید این کار توسط تعمیرکار صورت پذیرد.

img

دوشاخ استارت پژو 1800

March 20Comment

عملکرد سیستم استارت خودرو به گزارش سایت افراز پلیمر اگر بخواهیم به شکل خلاصه بگوییم که استارت خودرو چه کاری انجام می دهد باید بگوییم که این قطعه اتومبیل ها یک نوع موتور الکتریکی است که انرژی الکتریکی را تبدیل به انرژی مکانیکی می کند. وظیفه دوشاخ استارت پژو افراز پلیمر هم در بیان ساده، روشن کردن موتور اتومبیل است. یعنی در حقیقت ما برق را از باتری اتومبیل به استارت می دهیم و استارت این برق را تبدیل به انرژی مکانیکی کرده و به محور موتور یا همان میل لنگ منتقل می کند. حرکت میل لنگ هم باعث می شود که یک سیکل احتراق در موتور صورت بگیرد و موتور روشن شود. نکته فنی ماجرا این است که موتورهای امروزی خودروها برای شروع فعالیت باید به حداقل ۱۰۰ دور در دقیقه برسند. بعد از آن موتورها می توانند به طور اتوماتیک به فعالیت خود ادامه دهند و در حقیقت ما می گوییم که موتور روشن شده است. وقتی ما سوییچ را در کابین اتومبیل می چرخانیم در واقع برق را به سیستم استارت می رسانیم و آن را به حرکت در می آوریم تا این سیستم، موتور را به ۱۰۰ دور در دقیقه برساند، آن وقت اتومبیل روشن می شود. شاید به نظر برسد که استارت یک موتور الکتریکی ساده است، اما اگر همین سیستم به ظاهر ساده درست کار نکند یا دچار خرابی شود اتومبیل شما به هیچ وجه به حرکت درنمی آید. موقعیت مکانی استارت هم معمولا پشت و کنار موتور اتومبیل است. به هر حال باید حرکت دو شاخ استارت افراز پلیمر حرکت «دنده استارت» بلافاصله به میل لنگ منتقل و موتور خودرو روشن شود. تمامی افرادی که سابقه رانندگی با خودرو را دارند، با سیستم به نام استارت آشنا هستند. درحقیقت، سیستم استارت وظیفه راه‌اندازی هر موتوری را برعهده دارد و حتی در لوازم خانگی کوچک نیز مشاهده می‌شود. سیستم استارت یکی از حساس‌ترین و مهم‌ترین سامانه‌ها در خودروهای درون‌سوز است و فعالیت صحیح و بدون ایراد آن، نقش مهمی را در حفظ سلامت موتور و سایز اجزای فنی خودرو دارد. در ادامه، با عملکرد سیستم استارت خودرو و دوشاخه استارت بیشتر آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید. سیستم استارت خودرو چیست؟ سیستم استارت خودرو از یک موتور الکتریکی قدرت‌مند به همراه دوشاخه اتصال یا شیر برقی استارتر تشکیل شده است. موتور الکتریکی با جریان مستقیم برق کار می‌کند و شیر برقی استارتر نیز به‌صورت مستقیم به موتور وصل شده است. در بیشتر موتور‌های درون‌سوز، سیستم استارت خودرو به موتور یا گیربکس پیچ شده است و با کمی جست‌وجو می‌توانید این سیستم را بیابید. برق سیستم استارت خودرو به طور مستقیم از باتری 12ولتی خودرو تامین می‌شود. سیستم استارت برای راه‌اندازی خودرو به انرژی الکتریکی فوق‌العاده زیادی نیاز دارد و به همین منظور، باید باتری خودرو ظرفیت لازم را داشته باشد. درنتیجه، اگر باتری خودرو به هر دلیل ضعیف شده باشد، استارت‌زدن‌های مکرر فقط موجب تخلیه سریع‌تر آن خواهد شد. هنگامی که باتری خودرو قدرت لازم برای راه‌اندازی سیستم استارت را نداشته باشد، چراغ‌های پشت آمپر روشن می‌شوند؛ اما استارت‌زدن امکان‌پذیر نخواهد بود. دوشاخه استارت افراز پلیمر چیست؟ دوشاخه استارت افرازپلیمر یا شیر استارتر، یک رله برقی قدرت‌مند است که جریان برق بین باتری و موتور استارت را کنترل می‌کند. این قطعه معمولا به‌وسیله یک اتصال کوچک به سیم کنترل استارت مرتبط شده است و دوشاخه یا ترمینال بزرگ دارد. یکی از این ترمینال‌ها، برای اتصال به کابل باتری است و دیگری نیز وظیفه تغذیه موتور استارت را برعهده دارد. ترمینال دوم دوشاخه استارت به وسیله سیم ضخیمی به موتور استارت متصل شده که به‌راحتی قابل شناسایی است. هنگامی که راننده سوییچ را به حرکت در می‌آورد یا دکمه استارت را فشار می‌دهد، شیر برقی استارتر یا همان دوشاخه استارت جریان برق باتری را به کنترل خود درمی‌آورد و آن را به‌صورت مستقیم به موتور استارت می‌فرستد؛ به همین دلیل است که هنگام استارت‌زدن وقفه‌ای کوتاه در فعالیت سیستم پخش یا ساعت آنالوگ و چراغ‌های خودرو به وجود می‌آید. هم‌زمان با انتقال ولتاژ باتری به موتور استارت، شیر استارتر دنده استارت را به جلو هل می‌دهد تا آن را چرخ دنده‌های موتور در تماس قرار دهد. چرخ دنده به میل‌لنگ موتور متصل است؛ موتور استارت با استفاده از برق باتری می‌چرخد و میل‌لنگ موتور را به حرکت در می‌آورد. این حرکت، موجب روشن‌شدن موتور درون‌سوز می‌شود و به محض روشن‌شدن موتور، سیستم استارت غیرفعال می‌شود. یکی از رایج‌ترین مشکلات استارت که موجب ضعف آن می‌شود، عدم اتصال صحیح کابل‌های باتری است. بنابراین اگر خودرو در استارت‌زدن مشکل دارد، نخست باید نسبت به چک‌کردن کابل‌ها و اتصالات باتری اقدام کنید. نکات سیستم استارت در خودروهای اتوماتیک فعالیت سیستم استارت در خودروهای اتوماتیک، اندکی با خودروهای دنده‌ای تفاوت دارد. به دلایل ایمنی، استارت‌زدن خودروهای اتوماتیک تنها در حالتی امکان‌پذیر است که گیربکس در وضعیت پارک یا خلاص باشد. در خودروهای مجهز به گیربکس دنده‌ای نیز توصیه می‌شود هنگام استارت‌زدن پدال کلاچ را فشار دهید؛ چراکه این کار موجب می‌شود فشار کمتری بر سیستم استارت و سایر قطعات خودرو وارد شود. در خودروهای مجهز به گیربکس اتوماتیک، یک سوییچ روی برد گیربکس وجود دارد که فعالیت گیربکس و استارت را کنترل می‌کند. این سوییچ به طور دائم وضعیت گیربکس را تحت پایش قرار می‌دهد و زمانی که گیربکس در وضعیت پارک یا خلاص باشد، با صدور فرمانی اجازه استارت‌زدن را می‌دهد. مالکان خودروهای اتوماتیک به‌خصوص خودروهای کارکرده و قدیمی، ممکن است با مشکل استارت زدن هنگامی که خودرو در وضعیت پارک قرار دارد، مواجه شوند. این وضعیت به دلیل خوردگی و زنگ‌زدگی قطعات و کابل‌های اتصال پیش می‌آید. بنابراین، ضروری است هنگام انجام سرویس مربوط به گیربکس‌های اتوماتیک، قطعات زنگ‌زده را تعویض و سایر قسمت‌ها را به‌خوبی روغن‌کاری کنید تا از عملکرد صحیح و بی‌نقص گیربکس اتوماتیک اطمینان حاصل شود. نقش دوشاخه استارت در خرابی استارت خودرو شاید شنیدن این نکته برای شما جالب باشد که اگر هنگامی که سوییچ را می‌چرخانید یا دکمه استارت را فشار می‌دهید با سکوت مواجه ‌شوید، ممکن است این ایراد از دوشاخه استارت ناشی شده باشد. در کنار مواردی هم‌چون خرابی مغزی استارت، مشکلات موتور استارت و…. که موجب عمل‌نکردن استارت خودرو می‌شوند، در این بین دوشاخه استارت یا شیر استارتر نیز ممکن است دچار خوردگی یا زنگ‌زدگی شود. هم‌چنین اتصالات دوشاخه استارت تحت شرایط مختلف امکان شل‌شدن یا جداشدن را دارند که در این صورت، در کار سیستم استارت وقفه ایجاد خواهد شد. تمیزکردن یا تعویض دوشاخه استارت بهترین راه حل برای این مشکل است

img

میکروسوئِچ پدال ترمز پژو 1800

March 20Comment

#استپ ترمز یا سوئیچ چراغ ترمزافرازپلیمر چیست؟# استپ ترمز (Stop light switch / Brake light switch) یا همان سوئیچ چراغ ترمز، فشنگی افراز پلیمر ، فشنگی ترمز ومهره استپ ترمز پژو و سنسور استپ ترمز زیر پا، قطعه ای کوچک در میان قطعات یدکی خودرو می‌باشد، که به مکانیزم پدال ترمز خودرو متصل می‌شود. استپ ترمز برخلاف ظاهر کوچکی که دارد، نقش مهمی در امنیت خودروهای امروزی بازی می‌کند. زمانیکه پا بر روی پدال ترمز فشرده می‌شود، این قطعه فشار را دریافت کرده و به چراغ‌های پشت خودرو سیگنال ارسال کرده و با روشن کردن آن ها به دیگر رانندگان اعلام کرده و اخطار می‌دهد که شما سرعت خود را کاهش داده‌اید. مهره استپ ترمزپژو افراز پلیمر یا سوئیچ چراغ ترمز دو نقش مهم در خودرو بازی می‌کند. اول اینکه زمانیکه راننده پای خودر را بر روی پدال ترمز قرار می‌دهد، چراغ‌های ترمز را روشن می‌کند. دوم اینکه با ارسال سیگنال‌هایی به کامپیوتر خودرو اعلام می‌کند که ترمزها فعال شده‌اند. یک استپ ترمز خراب خودروی شما را ناامن می‌کند. در بیشتر خودروهای خانواده پژو استپ ترمزپژو405 افراز پلیمر درست در بالای پدال ترمز نصب می‌شود. در داخل این قطعه، یک سوئیچ یک یا دو راه وجود دارد. یکی از مهمترین نشانه‌های خرابی سوئیچ چراغ ترمز، روشن ماندن چراغ اخطار ترمز و یا عدم روشن شدن آن است. مشکلات استپ ترمز استپ ترمز معیوب مشکلات فراوانی را می‌تواند برای خودرو ایجاد کند. در صورت خرابی این قطعه چراغ‌های ترمز کار نخواهند کرد و تعویض دنده از وضعیت پارک خارج نخواهد شد. در خودروهای دارای سیستم استارت push button، سنسور استپ ترمز معیوب، مانع از استارت خوردن خودرو می‌شود. گاهی ممکن است استپ ترمز گیر کند و یا به صورت تناوبی کار کند. در این صورت چراغ چک موتور و یا چراغ اخطار سیستم ABS، روشن شود. در برخی موارد، چراغ ترمز ممکن است چراغ ترمز تمام مدت روشن باقی بماند، یا به صورت تصادفی و بدون فشردن پدال ترمز روشن شود. تست فشنگی ترمز405 یا مهره استپ ترمز پژو 405-پرشیا-پارس-ار دی جهت تست استپ ترمز افراز پلیمر می‌توان از یک مولتی‌متر، بدون باز کردن قطعه استفاده کرد. در برخی خودروها، روش تست به این صورت است که باید ولتاژ را در کانکتور سوئیچ، زمانیکه پدال ترمز را فشرده و رها می‌کنید، بررسی نمائید. در دیگر خودروها، باید پیوستگی عملکرد سوئیچ را با فشار دادن و رها کردن پدال ترمز بررسی کرد. در صورتی که ولتاژی در استپ ترمز وجود نداشته باشد، قطعه معیوب است. تعویض استپ ترمزپژو افراز پلیمر در بسیاری از خودروها، فرآیند ویژه ای برای تعویض و نصب قطعه جدید وجود دارد. در صورتی که این قطعه به درستی نصب نشود، به درستی عمل نخواهد کرد و حتی ممکن است آسیب ببیند. در برخی خودروها، فاصله بین پدال ترمز و استپ ترمزافراز پلیمر باید به درستی تنظیم شود. در صورتی که خودتان تصمیم به تعویض این قطعه دارید، در ابتدا در نظر بگیرید که در خرید آن دقت کرده و از قطعه اصل و باکیفیت مانند برند افراز پلیمر استفاده کنید و در درجه دوم، روش صحیح نصب آن را با توجه به نوع خودروی خود یافته، سپس نسبت به تعویض آن اقدام نمائید. خرید استپ ترمزپژو باکیفیت افراز پلیمر اهمیت استپ ترمزافراز پلیمر با توجه به نقش آن در ایمنی خودرو، مشخص است. لذا در صورتی که این قطعه با مشکل مواجه شد سریعا باید نسبت به تعویض آن اقدام کرد. مشکلی که در خرید استپ ترمز و هر قطعه یدکی دیگری وجود دارد، این است که چطور می‌توان استپ ترمز اصل و باکیفیت خرید؟ با توجه به وجود قطعات یدکی تقلبی در بازار و با در نظر گرفتن این مساله که قطعات تقلبی از لحاظ ظاهر بسیار شبیه قطعات اصل می‌باشند، تشخیص قطعه اصل از تقلبی از روی ظاهر قطعه کار بسیار دشواری است. تنها راه اطمینان از خرید استپ ترمز افراز پلیمر اصل و باکیفیت و هر قطعه یدکی دیگری، مراجعه به برندهای معتبر قطعات یدکی است. قطعات یدکی اصل و باکیفیت را می‌توانید از گروه تولیدی افراز پلیمر تهیه نمائید. قطعات یدکی افراز پلیمر مورد تائید خودروسازان بزرگی همچون ایران خودرو و سایپا است، و تولید شده توسط تامین کننده خط تولید خودروساز می‌باشد. یکی از مزیت‌های قطعات افراز پلیمر خدمات پس از فروش همواره پاسخگوی آن در کنار گارانتی واقعی است که این گروه ارائه می‌دهد.

img

اورینگ تر موستات یورو 4

March 20Comment

ویژگی های اورینگ ترموستات یورو 4 افراز پلیمر : مشخصات فنی : کاربرد در خودرو جنس pvc polysiloxanes : پراید – تیبا – تمامی خودروهای یورو 4 شکل ظاهری : دایره وظیفه ترموستات مسدود کردن مسیر جریان مایع خنک‌ کننده به سمت رادیاتور در زمان سردی پیشرانه است. هنگامی که پیشرانه سرد است مایع خنک‌ کننده اطراف آن جریان پیدا نمی‌کند. وقتی که پیشرانه به دمای کاری ایده‌ آل خود می‌ رسد که معمولا حدود ۹۵ درجه سانتی‌ گراد است، ترموستات باز می‌شود. فشار سیال به صورت یکنواخت بر روی سطح اورینگ افراز O-ring که غیر قابل فشرده شدن است منتقل می شود و فشار سطح هم زمان با فشار فزاینده بالا می رود. بنابراین افراز اورینگ تا زمانی که از لحاظ مکانیکی درست نصب شده باشد به خوبی آببندی را انجام می دهد. عمده ترین دلیل عدم آببندی خوب اورینگهای افراز پلیمر بیرون آمدگی قسمت های جفت شده می باشد. درزگیر افراز پلیمر برای ایجاد یک نقطه تماس بین اورینگ و سطوح آب بندی طراحی می شود. ترموستات سبب می‌شود که پیشرانه در سریع‌ ترین زمان ممکن به دمای ایده‌ آل برسد و از این طریق فرسایش، تشکیل رسوبات و آلاینده‌ های خروجی را کاهش می‌دهد.

img

دوشاخ استارت پژو جدید - استام

March 20Comment

عملکرد سیستم استارت خودرو به گزارش سایت افراز پلیمر اگر بخواهیم به شکل خلاصه بگوییم که استارت خودرو چه کاری انجام می دهد باید بگوییم که این قطعه اتومبیل ها یک نوع موتور الکتریکی است که انرژی الکتریکی را تبدیل به انرژی مکانیکی می کند. وظیفه دوشاخ استارت پژو افراز پلیمر هم در بیان ساده، روشن کردن موتور اتومبیل است. یعنی در حقیقت ما برق را از باتری اتومبیل به استارت می دهیم و استارت این برق را تبدیل به انرژی مکانیکی کرده و به محور موتور یا همان میل لنگ منتقل می کند. حرکت میل لنگ هم باعث می شود که یک سیکل احتراق در موتور صورت بگیرد و موتور روشن شود. نکته فنی ماجرا این است که موتورهای امروزی خودروها برای شروع فعالیت باید به حداقل ۱۰۰ دور در دقیقه برسند. بعد از آن موتورها می توانند به طور اتوماتیک به فعالیت خود ادامه دهند و در حقیقت ما می گوییم که موتور روشن شده است. وقتی ما سوییچ را در کابین اتومبیل می چرخانیم در واقع برق را به سیستم استارت می رسانیم و آن را به حرکت در می آوریم تا این سیستم، موتور را به ۱۰۰ دور در دقیقه برساند، آن وقت اتومبیل روشن می شود. شاید به نظر برسد که استارت یک موتور الکتریکی ساده است، اما اگر همین سیستم به ظاهر ساده درست کار نکند یا دچار خرابی شود اتومبیل شما به هیچ وجه به حرکت درنمی آید. موقعیت مکانی استارت هم معمولا پشت و کنار موتور اتومبیل است. به هر حال باید حرکت دو شاخ استارت افراز پلیمر حرکت «دنده استارت» بلافاصله به میل لنگ منتقل و موتور خودرو روشن شود. تمامی افرادی که سابقه رانندگی با خودرو را دارند، با سیستم به نام استارت آشنا هستند. درحقیقت، سیستم استارت وظیفه راه‌اندازی هر موتوری را برعهده دارد و حتی در لوازم خانگی کوچک نیز مشاهده می‌شود. سیستم استارت یکی از حساس‌ترین و مهم‌ترین سامانه‌ها در خودروهای درون‌سوز است و فعالیت صحیح و بدون ایراد آن، نقش مهمی را در حفظ سلامت موتور و سایز اجزای فنی خودرو دارد. در ادامه، با عملکرد سیستم استارت خودرو و دوشاخه استارت بیشتر آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید. سیستم استارت خودرو چیست؟ سیستم استارت خودرو از یک موتور الکتریکی قدرت‌مند به همراه دوشاخه اتصال یا شیر برقی استارتر تشکیل شده است. موتور الکتریکی با جریان مستقیم برق کار می‌کند و شیر برقی استارتر نیز به‌صورت مستقیم به موتور وصل شده است. در بیشتر موتور‌های درون‌سوز، سیستم استارت خودرو به موتور یا گیربکس پیچ شده است و با کمی جست‌وجو می‌توانید این سیستم را بیابید. برق سیستم استارت خودرو به طور مستقیم از باتری 12ولتی خودرو تامین می‌شود. سیستم استارت برای راه‌اندازی خودرو به انرژی الکتریکی فوق‌العاده زیادی نیاز دارد و به همین منظور، باید باتری خودرو ظرفیت لازم را داشته باشد. درنتیجه، اگر باتری خودرو به هر دلیل ضعیف شده باشد، استارت‌زدن‌های مکرر فقط موجب تخلیه سریع‌تر آن خواهد شد. هنگامی که باتری خودرو قدرت لازم برای راه‌اندازی سیستم استارت را نداشته باشد، چراغ‌های پشت آمپر روشن می‌شوند؛ اما استارت‌زدن امکان‌پذیر نخواهد بود. دوشاخه استارت افراز پلیمر چیست؟ دوشاخه استارت افرازپلیمر یا شیر استارتر، یک رله برقی قدرت‌مند است که جریان برق بین باتری و موتور استارت را کنترل می‌کند. این قطعه معمولا به‌وسیله یک اتصال کوچک به سیم کنترل استارت مرتبط شده است و دوشاخه یا ترمینال بزرگ دارد. یکی از این ترمینال‌ها، برای اتصال به کابل باتری است و دیگری نیز وظیفه تغذیه موتور استارت را برعهده دارد. ترمینال دوم دوشاخه استارت به وسیله سیم ضخیمی به موتور استارت متصل شده که به‌راحتی قابل شناسایی است. هنگامی که راننده سوییچ را به حرکت در می‌آورد یا دکمه استارت را فشار می‌دهد، شیر برقی استارتر یا همان دوشاخه استارت جریان برق باتری را به کنترل خود درمی‌آورد و آن را به‌صورت مستقیم به موتور استارت می‌فرستد؛ به همین دلیل است که هنگام استارت‌زدن وقفه‌ای کوتاه در فعالیت سیستم پخش یا ساعت آنالوگ و چراغ‌های خودرو به وجود می‌آید. هم‌زمان با انتقال ولتاژ باتری به موتور استارت، شیر استارتر دنده استارت را به جلو هل می‌دهد تا آن را چرخ دنده‌های موتور در تماس قرار دهد. چرخ دنده به میل‌لنگ موتور متصل است؛ موتور استارت با استفاده از برق باتری می‌چرخد و میل‌لنگ موتور را به حرکت در می‌آورد. این حرکت، موجب روشن‌شدن موتور درون‌سوز می‌شود و به محض روشن‌شدن موتور، سیستم استارت غیرفعال می‌شود. یکی از رایج‌ترین مشکلات استارت که موجب ضعف آن می‌شود، عدم اتصال صحیح کابل‌های باتری است. بنابراین اگر خودرو در استارت‌زدن مشکل دارد، نخست باید نسبت به چک‌کردن کابل‌ها و اتصالات باتری اقدام کنید. نکات سیستم استارت در خودروهای اتوماتیک فعالیت سیستم استارت در خودروهای اتوماتیک، اندکی با خودروهای دنده‌ای تفاوت دارد. به دلایل ایمنی، استارت‌زدن خودروهای اتوماتیک تنها در حالتی امکان‌پذیر است که گیربکس در وضعیت پارک یا خلاص باشد. در خودروهای مجهز به گیربکس دنده‌ای نیز توصیه می‌شود هنگام استارت‌زدن پدال کلاچ را فشار دهید؛ چراکه این کار موجب می‌شود فشار کمتری بر سیستم استارت و سایر قطعات خودرو وارد شود. در خودروهای مجهز به گیربکس اتوماتیک، یک سوییچ روی برد گیربکس وجود دارد که فعالیت گیربکس و استارت را کنترل می‌کند. این سوییچ به طور دائم وضعیت گیربکس را تحت پایش قرار می‌دهد و زمانی که گیربکس در وضعیت پارک یا خلاص باشد، با صدور فرمانی اجازه استارت‌زدن را می‌دهد. مالکان خودروهای اتوماتیک به‌خصوص خودروهای کارکرده و قدیمی، ممکن است با مشکل استارت زدن هنگامی که خودرو در وضعیت پارک قرار دارد، مواجه شوند. این وضعیت به دلیل خوردگی و زنگ‌زدگی قطعات و کابل‌های اتصال پیش می‌آید. بنابراین، ضروری است هنگام انجام سرویس مربوط به گیربکس‌های اتوماتیک، قطعات زنگ‌زده را تعویض و سایر قسمت‌ها را به‌خوبی روغن‌کاری کنید تا از عملکرد صحیح و بی‌نقص گیربکس اتوماتیک اطمینان حاصل شود. نقش دوشاخه استارت در خرابی استارت خودرو شاید شنیدن این نکته برای شما جالب باشد که اگر هنگامی که سوییچ را می‌چرخانید یا دکمه استارت را فشار می‌دهید با سکوت مواجه ‌شوید، ممکن است این ایراد از دوشاخه استارت ناشی شده باشد. در کنار مواردی هم‌چون خرابی مغزی استارت، مشکلات موتور استارت و…. که موجب عمل‌نکردن استارت خودرو می‌شوند، در این بین دوشاخه استارت یا شیر استارتر نیز ممکن است دچار خوردگی یا زنگ‌زدگی شود. هم‌چنین اتصالات دوشاخه استارت تحت شرایط مختلف امکان شل‌شدن یا جداشدن را دارند که در این صورت، در کار سیستم استارت وقفه ایجاد خواهد شد. تمیزکردن یا تعویض دوشاخه استارت بهترین راه حل برای این مشکل است

img

شیلنگ منبع انبساط 206 تیپ 2

March 20Comment

شیلنگ منبع انبساط ۲۰۶ تیپ ۲افراز پلیمر یک شیلنگ باریک حدود ۷۰ سانتیمتری است که وظیفه انتقال آب از منبع انبساط به رادیات و بالعکس را دارد . در خودورهای ۲۰۶ و اغلب خودروهای به روز و جدید علاوه بر رادیات آب منبع پلاستیکی کوچکی تعبیه شده است تا هنگام جوش آمدن آب رادیات این منبع با آبی که درون آن ذخیره شده بتواند با جابه جایی مایع سرد به درون رادیات و خارج نمودن مایع داغ از دورن رادیات باعث خنک کاری موتور خودرو شود . انتقال این مایعات توسط شیلنگ منبع انبساط ۲۰۶ تیپ ۲ افراز پلیمر انجام می شود . جهت جلوگیری از نشت آب در ورودی و خروجی این شیلنگ سوکت هایی قرار گرفته که با چفت شدن روی رادیات و منبع باعث آب بندی دو سر شیلنگ می شوند . بیشتر خرابی این شیلنگ هم از همین سوکت هاست که در صورت استفاده از شیلنگ های غیراستاندارد با سوکت های نامرغوب در این قسمتها نشت آب رخ داده و همین عمل خود باعث جوش آوردن مایع درون رادیات و تخلیه مایع درون منبع انبساط می شود . متاسفانه برخی افراد و یا حتی مکانیک ها گمان می کنند با ریختن چسب در محل قرارگیری این سوکت ها می توان از نشتی آب جلوگیری کرد که در پاسخ به این افراد باید گفت این کار جز اتلاف وفت و هزینه نتیجه ای عاید مالک خودرو نخواهد کرد . شیلنگ منبع انبساط ۲۰۶ تیپ ۲ افراز پلیمر یکی از بهترین شیلنگ های انبساط موجود در بازار می باشد که از نظر کیفی استانداردهای خط تولید خودروساز را گذرانده و سوکت های این قطعه به صورت جداگانه از شرکت سازنده خط تولید دریافت و روی محصول به وسیله دستگاه های مخصوص وکیوم شده است . در نظر داشته باشید که هنگام نصب این قطعه حتما از چفت شدن سوکت ها در هر دو سر ورودی و خروجی اطمینان حاصل نمایید . در برخی از خودروهای ۲۰۶ تیپ ۲ ( مدلهای بالاتر ) از شیلنگ انبساط تیپ ۵ استفاده شده است که این مورد را می توان با بازدید شیلنگ روی خودرو و مقایسه سوکت ها و طول و اندازه شیلنگ ها در تصاویر موجود در سایت افراز پلیمر تشخیص داد .

img

بست شیلنگ بخاری پژو

March 20Comment

بست شیلنگ بخاری پژو افراز پلیمر بست شیلنگ بخاری پژو 405 اختصاصی برند افراز پلیمر وظیفه نگهداری شیلنگ بخاری کنف دار پژو رو بر عهده دارد بست شیلنگ بخاری پژو افراز پلیمر از مواد پلاستیکی الیاف دار مرغوب تولید شده که تحمل درجه حرارت زیادی رو نصبت به الباقی موادهای پلاستیک تحمل میکند که با توجه به محل قرار گیری بست شیلنگ بخاری پژو افراز پلیمر و بخاطر دمای بسیار بالای موتور خودرو باعث باعث بالا بودن عمر مفید بست شیلنگ بخاری میشود و بخاطر استفاده از مواد صنعتی الیاف دار دهانه محصول به راحتی و بدون ترس از شکستن باز شده و لوله بخاری را در جای خود به خوبی نگه دارد. اگر به هر دلیلی این قطعه خراب شود و بست از جای خود خارج شود شیلنگ بخاری حصیری به روی اگزوز خودرو میافتد و سوراخ میشود و تمام اب داخل موتور خودرو خارج میشود به خاطر حساسیت بست شیلنگ بخاری افراز حتما از برند های معروف و با کیفیت خرید کنید تا متحمل هزینه زیاد تعمیر موتور نشوید

img

دو راهی منیفولد پراید

March 20Comment

دوراهی منیفولد پلیمری رزوه دار افراز پلیمر دوراهی منیفولد پلیمری افراز پلیمر مورد استفاده در خطوط تولید سایپا بوده و تمامی استانداردهای مورد تایید مراجع مربوطه را دارد. از مشخصه های برجسته دوراهی منیفولد پلیمری افراز پلیمر استفاده از مواد اولیه صنعتی الیاف دار مرغوب در تولید این محصول بوده که مانع انعطاف و ذوب محصول در دمای بالای آب می گردد. “دو راهی منیفولد افراز پلیمر” یا چند راهی قطعه بسیار مهمی در پیشرانه وسیله های نقلیه موتوری می‌‌باشد وظیفه اصلی منیفولد انتقال هوای ورودی و خروجی موتور می باشد. در واقع منیفولد مسیر ورود و خروج هوای موتور است از همین رو دو نوع منیفولد در کنار موتور خودرو طراحی شده تا یکی مسیر ورود هوای ورودی و دیگری مسیر خروج هوای خروجی می باشد هر کدام از این منیفولد ها وظایف مختلفی را به طور جداگانه ایفا می‌کنند؛ در واقع، “منیفولد دود” عمل هدایت و خارج کردن دود پر حرارت حاصل از احتراق سوخت در پیشرانه موتور را برعهده داشته و “منیفولد هوا” نیز هوا را به داخل محفظه احتراق هدایت می‌کند. این قطعه ی مهم خود از قطعات دیگری تشکیل شده که دو راهی منیفولد پلیمری افراز پلیمر یکی از این قطعات است قطعه‌ای د‌ر وسیله‌های نقلیه موتوری است که به دو صورت منیفولد ورود‌ی (Inlet) و خروجی (Outlet)، یا منیفولد هوا و د‌ود تقسیم بندی می‌شود. عملکرد و وظیفه منیفولد د‌ود هد‌ایت و خارج‌کردن د‌ود د‌اغ حاصل از احتراق سوخت د‌ر پیشرانه به خارج است د‌رحالی که وظیفه منیفولد هوا هد‌ایت مخلوط هوا و سوخت به د‌اخل محفظه احتراق است. محل اتصال این قطعه با سرسیلندر در پیشرانه‌های انژکتوری با واشرهای آب‌بندی کاملا پوشش داده میشود تا هیچ هوایی به داخل درز نکند , در هنگام آسیب‌دیدگی و صدمات ‌یا استهلاک این واشرها هوا قادر است از محل آسیب‌دیده به داخل پیشرانه نفوذ و راه پیدا کند. در صورت عدم تعویض این واشر آسیب‌دیده، شدت آسیب‌دیدگی صدای پیشرانه همانند آن خواهد بود که گویی هیچ صداخفه‌کنی بر آن نصب نشده است , همچنین حرارت زیر محفظه کاپوت در رانندگی با سرعت بالا یا در سربالایی‌ها به قدری افزایش خواهد یافت که ممکن است باعث آتش گرفتن نمد صداگیر، تغییر رنگ کاپوت و یا سوختگی سیم‌کشی‌ها و ادوات داخل کاپوت شود که عواقب آن بسیار خطرناک و هزینه‌بردار است که بایستی پیشگیری نمود. هرچند احتمال آسیب‌دیدگی شدیدتر منیفولد یا دوراهی خروجی مانند ترک ‌یا شکستگی کمتر است اما در واردآمدن ضربه شدید به لوله اگزوز از عقب خودرو در تصادفات و یا ریختن آب سرد بر منیفولد داغ نیز امکان پذیر است. در این صورت تعویض کامل منیفولد تنها راه‌حل این آسیب دیدگی است و باید به سرعت انجام شود چراکه خود دوراهی به کاپوت بسیار نزدیک است و می‌تواند به سرعت باعث سوختگی نمد و یا رنگ کاپوت گردد. افراز پلیمر بهترین تولید کننده لوازم یدکی و ارائه دهنده بهترین و با کیفیت ترین محصولات در ایران

img

دوشاخ استارت پراید - نارین

March 20Comment

عملکرد سیستم استارت خودرو به گزارش سایت افراز پلیمر اگر بخواهیم به شکل خلاصه بگوییم که استارت خودرو چه کاری انجام می دهد باید بگوییم که این قطعه اتومبیل ها یک نوع موتور الکتریکی است که انرژی الکتریکی را تبدیل به انرژی مکانیکی می کند. وظیفه دوشاخ استارت پژو افراز پلیمر هم در بیان ساده، روشن کردن موتور اتومبیل است. یعنی در حقیقت ما برق را از باتری اتومبیل به استارت می دهیم و استارت این برق را تبدیل به انرژی مکانیکی کرده و به محور موتور یا همان میل لنگ منتقل می کند. حرکت میل لنگ هم باعث می شود که یک سیکل احتراق در موتور صورت بگیرد و موتور روشن شود. نکته فنی ماجرا این است که موتورهای امروزی خودروها برای شروع فعالیت باید به حداقل ۱۰۰ دور در دقیقه برسند. بعد از آن موتورها می توانند به طور اتوماتیک به فعالیت خود ادامه دهند و در حقیقت ما می گوییم که موتور روشن شده است. وقتی ما سوییچ را در کابین اتومبیل می چرخانیم در واقع برق را به سیستم استارت می رسانیم و آن را به حرکت در می آوریم تا این سیستم، موتور را به ۱۰۰ دور در دقیقه برساند، آن وقت اتومبیل روشن می شود. شاید به نظر برسد که استارت یک موتور الکتریکی ساده است، اما اگر همین سیستم به ظاهر ساده درست کار نکند یا دچار خرابی شود اتومبیل شما به هیچ وجه به حرکت درنمی آید. موقعیت مکانی استارت هم معمولا پشت و کنار موتور اتومبیل است. به هر حال باید حرکت دو شاخ استارت افراز پلیمر حرکت «دنده استارت» بلافاصله به میل لنگ منتقل و موتور خودرو روشن شود. تمامی افرادی که سابقه رانندگی با خودرو را دارند، با سیستم به نام استارت آشنا هستند. درحقیقت، سیستم استارت وظیفه راه‌اندازی هر موتوری را برعهده دارد و حتی در لوازم خانگی کوچک نیز مشاهده می‌شود. سیستم استارت یکی از حساس‌ترین و مهم‌ترین سامانه‌ها در خودروهای درون‌سوز است و فعالیت صحیح و بدون ایراد آن، نقش مهمی را در حفظ سلامت موتور و سایز اجزای فنی خودرو دارد. در ادامه، با عملکرد سیستم استارت خودرو و دوشاخه استارت بیشتر آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید. سیستم استارت خودرو چیست؟ سیستم استارت خودرو از یک موتور الکتریکی قدرت‌مند به همراه دوشاخه اتصال یا شیر برقی استارتر تشکیل شده است. موتور الکتریکی با جریان مستقیم برق کار می‌کند و شیر برقی استارتر نیز به‌صورت مستقیم به موتور وصل شده است. در بیشتر موتور‌های درون‌سوز، سیستم استارت خودرو به موتور یا گیربکس پیچ شده است و با کمی جست‌وجو می‌توانید این سیستم را بیابید. برق سیستم استارت خودرو به طور مستقیم از باتری 12ولتی خودرو تامین می‌شود. سیستم استارت برای راه‌اندازی خودرو به انرژی الکتریکی فوق‌العاده زیادی نیاز دارد و به همین منظور، باید باتری خودرو ظرفیت لازم را داشته باشد. درنتیجه، اگر باتری خودرو به هر دلیل ضعیف شده باشد، استارت‌زدن‌های مکرر فقط موجب تخلیه سریع‌تر آن خواهد شد. هنگامی که باتری خودرو قدرت لازم برای راه‌اندازی سیستم استارت را نداشته باشد، چراغ‌های پشت آمپر روشن می‌شوند؛ اما استارت‌زدن امکان‌پذیر نخواهد بود. دوشاخه استارت افراز پلیمر چیست؟ دوشاخه استارت افرازپلیمر یا شیر استارتر، یک رله برقی قدرت‌مند است که جریان برق بین باتری و موتور استارت را کنترل می‌کند. این قطعه معمولا به‌وسیله یک اتصال کوچک به سیم کنترل استارت مرتبط شده است و دوشاخه یا ترمینال بزرگ دارد. یکی از این ترمینال‌ها، برای اتصال به کابل باتری است و دیگری نیز وظیفه تغذیه موتور استارت را برعهده دارد. ترمینال دوم دوشاخه استارت به وسیله سیم ضخیمی به موتور استارت متصل شده که به‌راحتی قابل شناسایی است. هنگامی که راننده سوییچ را به حرکت در می‌آورد یا دکمه استارت را فشار می‌دهد، شیر برقی استارتر یا همان دوشاخه استارت جریان برق باتری را به کنترل خود درمی‌آورد و آن را به‌صورت مستقیم به موتور استارت می‌فرستد؛ به همین دلیل است که هنگام استارت‌زدن وقفه‌ای کوتاه در فعالیت سیستم پخش یا ساعت آنالوگ و چراغ‌های خودرو به وجود می‌آید. هم‌زمان با انتقال ولتاژ باتری به موتور استارت، شیر استارتر دنده استارت را به جلو هل می‌دهد تا آن را چرخ دنده‌های موتور در تماس قرار دهد. چرخ دنده به میل‌لنگ موتور متصل است؛ موتور استارت با استفاده از برق باتری می‌چرخد و میل‌لنگ موتور را به حرکت در می‌آورد. این حرکت، موجب روشن‌شدن موتور درون‌سوز می‌شود و به محض روشن‌شدن موتور، سیستم استارت غیرفعال می‌شود. یکی از رایج‌ترین مشکلات استارت که موجب ضعف آن می‌شود، عدم اتصال صحیح کابل‌های باتری است. بنابراین اگر خودرو در استارت‌زدن مشکل دارد، نخست باید نسبت به چک‌کردن کابل‌ها و اتصالات باتری اقدام کنید. نکات سیستم استارت در خودروهای اتوماتیک فعالیت سیستم استارت در خودروهای اتوماتیک، اندکی با خودروهای دنده‌ای تفاوت دارد. به دلایل ایمنی، استارت‌زدن خودروهای اتوماتیک تنها در حالتی امکان‌پذیر است که گیربکس در وضعیت پارک یا خلاص باشد. در خودروهای مجهز به گیربکس دنده‌ای نیز توصیه می‌شود هنگام استارت‌زدن پدال کلاچ را فشار دهید؛ چراکه این کار موجب می‌شود فشار کمتری بر سیستم استارت و سایر قطعات خودرو وارد شود. در خودروهای مجهز به گیربکس اتوماتیک، یک سوییچ روی برد گیربکس وجود دارد که فعالیت گیربکس و استارت را کنترل می‌کند. این سوییچ به طور دائم وضعیت گیربکس را تحت پایش قرار می‌دهد و زمانی که گیربکس در وضعیت پارک یا خلاص باشد، با صدور فرمانی اجازه استارت‌زدن را می‌دهد. مالکان خودروهای اتوماتیک به‌خصوص خودروهای کارکرده و قدیمی، ممکن است با مشکل استارت زدن هنگامی که خودرو در وضعیت پارک قرار دارد، مواجه شوند. این وضعیت به دلیل خوردگی و زنگ‌زدگی قطعات و کابل‌های اتصال پیش می‌آید. بنابراین، ضروری است هنگام انجام سرویس مربوط به گیربکس‌های اتوماتیک، قطعات زنگ‌زده را تعویض و سایر قسمت‌ها را به‌خوبی روغن‌کاری کنید تا از عملکرد صحیح و بی‌نقص گیربکس اتوماتیک اطمینان حاصل شود. نقش دوشاخه استارت در خرابی استارت خودرو شاید شنیدن این نکته برای شما جالب باشد که اگر هنگامی که سوییچ را می‌چرخانید یا دکمه استارت را فشار می‌دهید با سکوت مواجه ‌شوید، ممکن است این ایراد از دوشاخه استارت ناشی شده باشد. در کنار مواردی هم‌چون خرابی مغزی استارت، مشکلات موتور استارت و…. که موجب عمل‌نکردن استارت خودرو می‌شوند، در این بین دوشاخه استارت یا شیر استارتر نیز ممکن است دچار خوردگی یا زنگ‌زدگی شود. هم‌چنین اتصالات دوشاخه استارت تحت شرایط مختلف امکان شل‌شدن یا جداشدن را دارند که در این صورت، در کار سیستم استارت وقفه ایجاد خواهد شد. تمیزکردن یا تعویض دوشاخه استارت بهترین راه حل برای این مشکل است

img

فیوز برق اصلی پراید

March 20Comment

#جعبه فیوز پراید #افراز پلیمر #فیوز برق اصلی پراید افراز پلیمر گاهی یکی از سیستم های الکتریکی خودرو کار نمی کند مانند بوق، برف پاکن، چراغ های ماشین، برق پشت صفحه آمپر،کار نکردن ضبط ماشین و گاهی هم برق کلی ماشین قطع می شود؛ به عنوان یک راننده حرفه ای بد نیست که بدانید دلیل این اتفاقات چیست و چگونه می توانید آن را بدون صرف هزینه های زیاد درست کنید.در پراید یک #فیوز (#افراز پلیمر)اصلی وجود دارد که با باز کردن کاپوت جلوی ماشین در قسمت راست ماشین بالای سر باتری می توانید آن را ببینید. این دقیقا همان جایی است که پراید شما را با مشکل برقی روبه رو کرده است. برای همین در این مقاله قصد داریم درباره این جعبه #فیوز، به وظیفه هر #فیوز و نحوه عملکرد آن بپردازیم تا بتوانید با تمامی مشخصات این بخش آشنا شوید و مشکل پیش آمده را خودتان به خوبی حل کنید. #فیوز برق اصلی پراید افراز پلیمر چیست؟ در ابتدا باید بدانیم که اصلا #فیوز برق اصلی پراید افراز پلیمر چیست. فیوز قطعه‌ای الکتریکی است که برای محافظت از مدارهای الکتریکی در برابر افزایش غیرمجاز جریان الکتریکی‌ بکار برده می‌شود. زمانی که مدار تحت جریان بار بالای غیر طبیعی (اضافه جریان بیش از مقدار نوشته شده روی فیوز) قرار گیرد با قطع کردن جریان برق مانع از آسیب به قطعات مدار یا قسمتهایی که با مدار در تماس هستند می‌شود. #فیوز برق افراز پلیمر چگونه کار می کند؟ فیوزهای افراز پلیمر انواع مختلفی دارند و به تبع آن نیز دارای مکانیزم عملکردی متفاوتی هستند، همچنین فیوزهای افراز پلیمر مورد استفاده در خودرو، دارای المان ذوب‌شونده هستند. فیوزهای افراز پلیمر دارای یک نوار فلزی هستند که در داخل یک محفظه نارسانا به همراه جرقه‌گیر قرار داده می‌شوند. زمانی‌که جریان بیش از حد مجاز افزایش می‌یابد این نوار فلزی ذوب شده و در نتیجه مسیر جریان، بسته خواهد شد. اما خوب است بدانید اکثر فیوز های موجود در بازار از جنس آهن، آهن آبکاری شده و یا سیم معمولی هستند که به علت استفاده از آلیاژهای فلزی غیر استاندارد و نا مرغوب و استفاده از مواد شبه سرامیک بجای سرامیک و هم چنین عدم رعایت استاندارد های ابعادی سر سیمها در فیوز های ساخت کشور چین باعث عدم اتصال پیوسته، بالا رفتن حرارت و عدم قطع برق هنگام اتصال میگردد و در نتیجه باعث آسیب های جدی به دینام، باطری و سیستم الکترونیک و برق و هم چنین ذوب شدن کامل بدنه فیوز که منجر به آتش سوزی در خودرو می گردد. پس حتما همیشه فیوز ماشینتان را چک کنید. واز برند مطمئن و باکیفیت افراز پلیمر استفاده کنید جعبه فیوز داخل موتور پراید افراز پلیمر این بخش شامل سه فیوز افراز پلیمر EGI و MAIN و HEAD در یک جعبه است البته در مدل کاربراتوری دارای دو عدد می باشد که فیوز ig را ندارد. فیوز HEAD برای چیست برای چراغ های جلو فیوز MAIN برای چیست تمامی مصرف کننده های برقی چون: رادیو پخش، سیستم شارژ، فندک، ساعت، بوق، شیشه شور و برف پاک کن، گرمکن شیشه عقب، سیستم جرقه، استارت، بخاری و کولر، فن خنک کننده موتور و همچنین چراغ های: عقب، بغل، راهنما، فلاشر، پلاک، بغل، داخل اتاق، صندوق عقب، پشت آمپر، کنسول فیوز EGI برای چیست برای برق رسانی سیستم سوخت رسانی (سیستم انژکتوری) جعبه فیوز داخل موتور پراید افراز پلیمر جعبه فیوز پراید (داخل موتور) جزو سیستم برقی خودروی می‌باشد که با قطع مسیر ارتباط با عبور بار اضافی مانع از آسیب رسیدن به قطعات الکتریکی خودروی پراید می‌شود. فیوزها از جمله قطعاتی در اتومبیل هستند که مانع از آسیب رسیدن به قطعات الکتریکی، در اثر نوسانات برق می‌شوند. در نقشه سیم‌کشی تمامی خودروها، فیوزهای برق اصلی نقش کلیدی دارند که تقریبا تمامی آن ها در مکانی به نام جعبه فیوز قرار گرفته‌اند. فیوزها یکی از مهم‌ترین بخش‌های مرتبط به برق خودرو می‌باشند که در مسیر ارسال جریان الکتریکی به دستگاه مقصد قرار گرفته و وظیفه دارند در صورت عبور بار اضافی، فورا مسیر ارتباط را قطع نمایند تا دستگاه مقصد صدمه جدی نبیند. جعبه فیوز سیمی پراید SKP مسئول نگهداری از این فیوزها است. از جمله ی علایم خرابی این جعبه فیوزها می توان به عملکرد ناقص برق خودرو و قطع برق خودرو اشاره کرد. عوامل ایجاد خرابی جعبه فیوز اصلی داخل موتور پراید عبارتند از: اضافه کردن دستگاه و تجهیزات غیر استاندارد به خروجی فندکی خودرو مانند پمپ باد همراه، افزودن پروژکتورهای پرتوان، استفاده از سیستم صوتی قدرتمندتر از استاندارد، اتصال مستقیم و غیر اصولی ادوات برقی خارجی به خودرو، اتصال در سیستم برق و سیم‌کشی خودرو (به دلیل برخورد ابزار در زمان تعمیر خودرو) اتصال در سیستم برق و سیم‌کشی خودرو (به دلیل برخورد ابزار در زمان تعمیر خودرو) باتری به باتری کردن غیر اصولی، خرابی دینام و استفاده از قطعات غیر استاندارد.